De Pet op tegen Kanker grijpt net naast Ketnetaward

15 januari 2016

De Pet op tegen Kanker is zondag bijna tot 'hype van het jaar' verkozen op het Gala van de Gouden K's, dat door Ketnet georganiseerd werd.

De Pet op tegen Kanker werd dit najaar gelanceerd om kanker bespreekbaar te maken bij kinderen.
Uiteindelijk verkozen de Ketnet-kijkers K3 tot 'hype van het jaar'. We wensen Marthe, Klaasje en Hanne een welgemeende proficiat!De Pet op tegen Kanker was genomineerd om 'hype van het jaar' te worden op het Gala van de Gouden K's. Op de awardshow die Ketnet sinds 2013 jaarlijks organiseert, kunnen Ketnetkijkers onder meer hun favoriete tv-ster, programma of hype kiezen. Waren ook genomineerd in de categorie 'hype van het jaar': Minions, Dino's en K3 zoekt K3. Uiteindelijk gingen de meisjes van K3 met de prijs aan de haal. Kom op tegen Kanker wenst hen een dikke proficiat!

De awardshow was een spektakel waar onder meer Stan Van Samang, Slongs Dievanongs, Ghostrockers en Koen Wauters samen met de Ketnetband het beste van zichzelf gaven. Ze werden aangemoedigd door 1.000 kinderen die de show bijwoonden. Studio 100 nam nog een andere award mee naar huis: Samson en Gert kregen een Gouden K voor hun 25-jarig bestaan. Karen Damen werd uitgeroepen tot 'babe van het jaar'.

Met De Pet op tegen Kanker wil Kom op tegen Kanker de ziekte bespreekbaar maken bij kinderen. De actie vond in het najaar van 2015 voor het eerst plaats en spoorde kinderen aan een petpakket te kopen. Zo steunden ze kinderen met kanker. Bij de actie hoorden een lessenpakket en een actielied.

 

Help mee

Doe een gift!