Kom op tegen Kanker enthousiast over tabaksexperiment Albert Heijn

24 september 2015

De Nederlandse supermarktketen Albert Heijn gaat tabak niet meer zichtbaar presenteren. Voorlopig blijft het initiatief beperkt tot een experiment in vijftien Nederlandse winkels. Kom op tegen Kanker toont zich uiterst enthousiast over het experiment. 

Tabak niet langer zichtbaar presenteren: daarmee experimenteert de Nederlandse supermarktketen Albert Heijn. Tijdens een proefperiode wordt getest op welke manier dat het beste gebeurt: met gesloten deuren, lamellen of automaten. Voorlopig blijft het initiatief beperkt tot een experiment in vijftien Nederlandse winkels. 

Kom op tegen Kanker toont zich verheugd over het experiment. Het niet meer zichtbaar uitstallen van tabaksproducten is immers een belangrijk wapen in de strijd om jongeren van de sigaret te houden. Het komt bovendien ook mensen die willen stoppen met roken, ten goede.

Lees hier het volledige standpunt van Kom op tegen Kanker over roken en meeroken.

 

Help mee

Doe een gift!