VLK lanceert Kankermeldpunt na grote respons op campagne slechtnieuwsgesprekken

12 september 2013

De Vlaamse Liga tegen Kanker lanceert het Kankermeldpunt. (Ex-)kankerpatiënten en hun naasten kunnen hier terecht om problemen te melden die ze ervaren tijdens en na hun behandeling. De grote respons op de campagne rond slechtnieuwsgesprekken toont de noodzaak van een meldpunt aan. Maar liefst 432 mensen hebben in drie weken tijd over dit onderwerp een getuigenis gedeeld.

Naar aanleiding van haar Dag tegen Kanker lanceert de Vlaamse Liga tegen Kanker (VLK) vandaag het Kankermeldpunt. De lancering gebeurt in aanwezigheid van Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin, Jo Vandeurzen, en professor emeritus Yvo Nuyens, (UAntwerpen en KULeuven).

Voortaan kunnen (ex-)kankerpatiënten en hun naasten bij deze nieuwe dienstverlening terecht om problemen te melden die ze ervaren tijdens en na hun behandeling. Wanneer ze niet goed geïnformeerd worden, in financiële problemen komen door hun ziekte, geen inspraak hebben in hun behandeling, geen verzekering meer krijgen, niet opnieuw aan het werk kunnen na hun behandeling,... kunnen ze dat voortaan melden op het nummer 0800/35.444 (elke werkdag van 9 tot 12u.) of op www.kankermeldpunt.be. Daarnaast zal het Kankermeldpunt patiënten, naasten en zorgverleners ook oproepen hun ervaringen te melden rond specifieke thema’s waar verbetering nodig is. Dit deed de VLK vorig jaar bijvoorbeeld al met de campagne ‘Werken na Kanker’ en onlangs met de campagne over slechtnieuwsgesprekken.

Help mee

Doe een gift!