nieuw magazine

Marc, algemeen directeur

Delen

‘Mensen motiveren en inspireren. Mensen inspraak geven en tot actie aanzetten. Zodat we samen de objectieven van Kom op tegen Kanker kunnen realiseren. Dat is mijn job. Ik wil bereikbaar zijn. Mensen het gevoel geven dat ze kunnen langskomen, dat we open kunnen praten en dat ze ideeën kunnen aanbrengen. Om na al dat praten, dromen en voorbereiden te zeggen: en nu gaan we doén, bewijzen, resultaten halen. Na 30 jaar in de profitsector was het voor mij tijd om een nieuw hoofdstuk aan te snijden. Ik wilde iets doen voor een brede groep van kankerpatiënten en hun naasten. Mijn steentje bijdragen om hun overlevingskansen en de kwaliteit van hun leven te verhogen.'

'Met Kom op tegen Kanker zijn we goed bezig. We zijn een dynamische, creatieve en open organisatie die iets betekent voor mensen met kanker maar ook voor de samenleving. Maar we zijn er nog niet. Meer dan 30% van de mensen sterft nog altijd aan kanker. Er is dus nog bijzonder veel werk. Maar dat motiveert ook. Ik haal mijn energie uit het realiseren van die ambitie. Uit de mensen en de projecten. Energie geeft energie. Medewerkers, vrijwilligers en actievoerders aan het werk zien, geeft mij een goed gevoel. Dan weet ik: samen kunnen we stenen verleggen. We hebben net een nieuw vijfjarenplan gemaakt dus we weten hoeveel werk er nog te doen is. Maar stap voor stap komen we er wel.’