Annemie Lemahieu

'Samen zijn we één grote bubbel'

Delen

Annemie Lemahieu, directeur Fondsenwerving, Campagne en Communicatie bij Kom op tegen Kanker, blikt terug op het bewogen voorjaar van 2020.

‘De coronacrisis gooide onze werking de voorbije maanden drastisch overhoop: in sneltempo van thuis uit werken, activiteiten annuleren of compleet herdenken, webinars opzetten, zorgen dat kankerpatiënten hun therapie uit angst niet afbreken of uitstellen, de overheid informeren over de noden van onze patiënten, middelen uittrekken voor het onderzoek naar corona en kanker …. Het was een omwenteling: een periode van heel veel werk, flexibiliteit en solidariteit, maar ook van angst en gemis. Het gemis om patiënten te zien, actievoerders te omarmen en samen gezellig te kletsen aan de koffiemachine. Daarom hebben we in één van onze acties het knuffelen centraal gezet. Zo deelden we niet alleen 3000 virtuele knuffels uit, maar gingen we ook op bezoek om een muzikale knuffel te geven aan zij die het extra verdienen. Ook alle vrijwilligers en actievoerders die zich tijdens de coronacrisis hebben ingezet om er het beste van te maken, wil ik een virtuele knuffel geven. Om hen te bedanken om niet bij de pakken te blijven zitten, maar te zoeken naar slimme manieren om het hoofd recht te houden en solidair te blijven met wie het nodig heeft. Samen zijn we één grote bubbel!

Annemie Lemahieu

© Joost Joossen

Thema's: Campagne Corporate