Vacature: Lid strategische adviesraad

Over Kom op tegen Kanker

Kom op tegen Kanker wil als onafhankelijke ngo kanker vermijden, bestrijden en verzachten. We helpen ervoor te zorgen dat minder mensen kanker krijgen, meer mensen de ziekte overleven en dat de levenskwaliteit van (ex-)kankerpatiënten verbetert.  

Onze organisatie telt een 90-tal vaste medewerkers, maar kan enkel bestaan dankzij de steun van vele sympathisanten: honderden vrijwilligers, duizenden actievoerders en tienduizenden donateurs. Via hun giften, acties en legaten gaan we samen voor een wereld waarin we geen geliefden meer verliezen aan kanker.  

Hiervoor mobiliseren we heel Vlaanderen. Want iederéén kan mee opkomen tegen kanker. Door zelf een initiatief op touw te zetten of door deel te nemen aan onze campagnes zoals de 100km-run, de 1000 km, het Plantjesweekend of Lichtpuntjes tegen Kanker. 

Om ons doel waar te maken zijn we op zoek naar een nieuw LID STRATEGISCHE ADVIESRAAD (vrijwillig). 

Wat doet de strategische adviesraad?

De strategische adviesraad is een groep van twaalf onafhankelijke experten uit verschillende sectoren. Het hart van deze leden klopt niet alleen voor Kom op tegen Kanker, maar ook voor marketing, communicatie, campagnes en fondsenwerving. Ze hebben een professionele achtergrond in die branche, maar actievoerders en fondsenwervers op het terrein zijn evengoed vertegenwoordigd. 

De adviesraad ondersteunt onze organisatie op strategisch vlak door z’n kennis en expertise te delen en advies te verlenen: hoe kunnen we als organisatie nog meer mensen mobiliseren, hoe blijven we actueel en toekomstgericht en hoe kunnen we onze fondsenwervende modellen continu verbeteren en vernieuwen?  

De strategische adviesraad komt zes tot acht keer per jaar samen (wisselend online en op ons kantoor in Brussel). 

Wie zoeken we?

  • Je bent geboeid door en hebt een grondige kennis van marketing, communicatie en fondsenwerving. 
  • Je bent thuis in de wereld van de marketingtechnologie. Termen als growth hacking, AI en metaverse klinken jou bekend in de oren. Andere ontwikkelingen op vlak van marketing, communicatie en fondsenwerving volg je op de voet. 
  • ‘Stilstaan is achteruitgaan’, dat motto typeert jou. Je hebt een neus voor innovatie en krijgt energie van het zoeken naar nieuwe modellen en producten. Vernieuwingstrajecten zijn een kolfje naar je hand. 
  • Je bent vertrouwd met jongeren en/of mensen met een migratieachtergrond: twee doelgroepen die Kom op tegen Kanker beter wenst te bereiken. 
  • Deze functie is niet vergoed en dus engageer je je als vrijwilliger. Vanuit die rol krijg je de kans om mee plannen uit te tekenen rond de fondsenwerving, acties en campagnes van een van de grootste ngo’s in Vlaanderen.  

Interesse?

Is dit een uitdaging die je aanspreekt of heb je nog inhoudelijke vragen over de functie? Neem dan contact op met Annemie Lemahieu (directeur Communicatie, Campagne en Fondsenwerving) via annemie.lemahieu@komoptegenkanker.be of het nummer 0471 98 04 42. 
De deadline om je kandidaat te stellen voor deze functie is 30 april