Vloggers_vs_sigaretten_antirookcampagne

2016 – 2017 - 2018: Vloggers vs sigaretten

De campagne Vloggers vs sigaretten was de start van onze vernieuwde aanpak om jongeren van de sigaret te houden. Die was gebaseerd op voorafgaand onderzoek, dat uitwees dat je jongeren niet bereikt via een traditionele reclamecampagne maar wel via rolmodellen en leeftijdsgenoten. YouTube was in die periode het populairste medium bij jongeren. 

Vloggers vs sigaretten verplaatste zich naar de leefwereld van jongeren door met populaire YouTubers te werken. Zij maakten vlogs over de schadelijke stoffen in sigaretten en tabaksrook. Het is bewezen dat jongeren sterk naar rolmodellen en leeftijdsgenoten kijken voor hun eigen gedrag. Ook lijkt dit niet op een advertentie en zo bereiken ze de doelgroep beter.  

De campagne was een groot succes en bereikte minstens 80 % van de jongeren op Facebook en Instagram.

Vloggers_vs_sigaretten_videofragment