Instaverliefd

Eerste Instagramfictiereeks 'Instaverliefd' van start op 19 maart

Delen

Op 19 maart gaat de langverwachte fictiereeks Instaverliefd van start op Instagram. De reeks van Kom op tegen Kanker samen met Eyeworks, Eén en MNM is een Europese primeur: het is de eerste fictiereeks die exclusief op Instagram te zien zal zijn. De reeks gaat over vier vrienden met weinig geluk in de liefde. Ze bedenken samen een datingspel en klungelen zich een weg naar de liefde. Met het script, het medium en de cast die bestaat uit jonge Vlaamse acteurs, vloggers en online influencers, mikken Kom op tegen Kanker, Eyeworks, Eén en MNM op het jonge publiek, en dat is geen toeval.

Instaverliefd vertelt het verhaal van Nora, Floor, Louis en Lars en hun zoektocht naar de liefde. Ze zijn het beu dat niemand hen ziet staan. Als oplossing bedenken ze een datingspel. De regels zijn simpel: zoveel mogelijk dates fiksen in zo weinig mogelijk tijd. Voor sommige dates krijg je bonuspunten, voor andere minpunten. Wie het meeste punten behaalt, wint het spel. De vrienden beleven een rollercoaster aan emoties: verliefdheid, jaloezie, twijfel, teleurstelling, blijheid …

Fictiereeks met een doel

Maar er is meer aan de hand. Kom op tegen Kanker initieert de reeks samen met Eyeworks, Eén en MNM, en in samenwerking met het consortium tabak om jongeren te sensibiliseren rond roken en te vermijden dat ze starten met roken. De reeks is mogelijk gemaakt dankzij de steun van Kom op tegen Kanker en de Vlaamse overheid en probeert roken minder cool te maken, zonder belerend te zijn. Wie rookt tijdens een date krijgt bijvoorbeeld minpunten en de acteurs delen ook inzichten over de schadelijke effecten van roken.  

Ik ben blij dat ik mag meewerken aan een Europese primeur. Dat ik daarbij fans help om weg te blijven van sigaretten maakt het verhaal helemaal af.

Thijs Antonneau

Acteur Instaverliefd

Marina Van den Nouweland van Kom op tegen Kanker: ‘Jongeren starten nog te vaak met roken omwille van hun vrienden, door groepsdruk. Samen willen we jongeren op een toffe manier weerbaarder maken tegen die eerste sigaret. Dankzij de Antwerpse setting, jonge cast en Instagram als kanaal voelt Instaverliefd heel ‘native’ aan voor jongeren. Ze zijn opgegroeid met Instagram en maken dezelfde zaken mee als de acteurs. Zo wordt onze boodschap zeer spontaan overgebracht. We zijn ook erg blij met de jonge getalenteerde cast.’

Een reeks voor en door jongeren

En die jonge en inspirerende cast bestaat uit Sarah Mouhamou (Floor), Naomi Janssens (Nora) en Thijs Antonneau (Louis), alle drie bekend van Ketnet. Rayan Aghassaiy, de man achter het YouTubekanaal "UnaGize" met meer dan  325.000 volgers, debuteert als Lars.  

Er zijn ook enkele gastrollen weggelegd voor onder andere Sander Gillis (Ketnet), Eline De Munck, Jasmijn Van Hoof, Sarah-Lynn Clerckx en social media influencers Elodie Gabias, Stien Edlund en Florence Windey. Ook zij mogen mee op date in @instaverliefd.

Thijs Antonneau (Louis in de reeks): ‘Ik was erg enthousiast om deel te nemen aan Instaverliefd. Het verhaal rond liefde en daten sprak mij onmiddellijk aan en ik ben natuurlijk ook heel blij dat ik mag meewerken aan een Europese primeur. Dat alles opgenomen werd met een smartphone maakte het nog specialer. Het maakt de serie heel authentiek. En dat ik daarbij fans help om weg te blijven van sigaretten maakt het verhaal helemaal af.’

Wil je weten ook weten hoe de dates verlopen en wie Instaverliefd wint? Vanaf 19 maart zal de reeks gedurende zes weken te volgen zijn via de Instagram Stories van @instaverliefd. Elke week worden alle fragmenten gebundeld tot één lange video op Instagram TV.