Berenknuffel

Kom op tegen Kanker zet virtuele knuffels om in muzikale ontmoetingen

Delen

Kom op tegen Kanker stuurde zijn knuffelbeer op 7 mei naar enkele bijzondere mensen. De actie kadert in de campagne berenknuffels.be, een digitaal platform dat de ngo vorige week lanceerde om virtuele knuffels te verspreiden. In enkele dagen tijd deelden 2500 mensen via het platform een knuffelboodschap. Kom op tegen Kanker selecteerde de leukste inzendingen en verraste hen met een warme berenknuffel op 1,5 meter afstand en een muzikale boodschap. 

Drie artiesten zorgden voor de muzikale verrassing:  

  • Pieter Van Dessel, gekend van de muziekband Marble Sounds, in Vlaams-Brabant en Limburg;
  • Johannes Genard, frontman van de band School is Cool in Antwerpen;
  • Arne Vanhaecke, singer-songwriter, in Oost- en West-Vlaanderen.  

Waarom berenknuffels.be?

De drastische maatregelen die de regering tegen de verspreiding van het coronavirus heeft moeten nemen, maken dat we allemaal enkele essentiële zaken in het dagelijkse leven moeten missen. Een van die zaken, en zeker niet de minste, is elkaar eens goed omhelzen. We knuffelen er allemaal al eens graag op los: om iets te vieren, om te troosten, om te bedanken, of simpelweg om te zeggen ‘ik zie je graag’. In deze uitdagende tijden hebben we allemaal extra nood aan een stevige omhelzing, maar daar steekt corona een stokje voor. Via het digitaal platform 'berenknuffels.be' kun je elkaar virtueel eens goed vastpakken. Kies een van de thema’s, personaliseer je bericht en stuur je virtuele knuffel(beer) naar iemand die het écht verdient.

Thema's: Campagne