RIProken_campagne_basisbeeld

2021 - #WhatTheSmoke en #RIProken

Onze campagne-ervaring leert ons dat de mediaconsumptie van jongeren zeer snel evolueert en dat het onmogelijk is om de doelgroep met één boodschap en via één kanaal te bereiken. Daarom zetten we in op een gediversifieerde aanpak. 

#WhatTheSmoke

Bij de campagne #WhatTheSmoke gebruikten we TikTok als basiskanaal, aangezien dit medium momenteel heel erg populair is bij onze doelgroep. 

whatthesmoke_campagne_affiche

Daarom creëerde een groep van de meest bevraagde influencers van het moment content op hun eigen socialemediakanalen. Op een ludieke manier deelden zij hun mening over wat roken betekent voor je datingskills, de impact op je uiterlijk en je fysieke conditie, de invloed van je vrienden, over chemische stoffen in sigaretten en de financiële impact …

Deze content vormde een TikTok-estafette die doorlinkte naar de profielen van de 12 influencers. Ontdek de compilatievideo

Mediapartners MNM & TagMag versterkten het verhaal door er inhoudelijk op in te spelen op hun kanalen. Zo kwam bijvoorbeeld prof. dr. Filip Lardon langs in de radiostudio van MNM en vertelde hij over de gevolgen van roken. Een combinatie van facts en fun dus! 

Team #RIProken

Team #RIProken vertrekt vanuit de gaming-community en was aanvullend op de TikTok-community van #WhatTheSmoke. Een aantal bekende gamers riepen op om aan te sluiten bij het team via riproken.be

De gaming-influencers brachten content rond roken op hun eigen kanalen en organiseerden wedstrijden. Wie aansloot bij team #RIProken en dat kenbaar maakte op zijn sociale media via de beschikbare gifs, gezichtfilters, video’s en zoveel meer, maakte kans op exclusieve #RIProken-merchandise.   

RIProken_campagnebeeld_affiche

Om de campagne af te trappen, daagde Arno The Kid (een opkomende socialemedia-ster) Stefano Pinna (ex-kampioen FIFA) uit voor een spelletje van het wereldberoemde voetbalspel FIFA. Dat leek een verloren zaak voor Arno, maar Stefano kreeg een stevige handicap: hij kreeg een “rokers”-team waarvan de instellingen, zoals uithoudingsvermogen en fysieke conditie, werden aangepast naar die van een reële jarenlange roker.

Zo moest Stefano het onderspit delven en kon hij samen met vele kijkers live ervaren wat de langetermijneffecten van roken zijn.